New Zealand

Queenstown

Den sidste
tur i NZ

Efter stoppet i Auckland, tog vi til Coromandel, som bød på rigtig bjergkørsel ad veje, som svingede hele tiden og med kun 15 cm. fra vejbanen til afgrunden. Dem, som har prøvet at køre i venstre side af vejen, kan måske genkende at føle, at man ikke helt har styr på venstre side af bilen, da man jo sidder i højre side (dette siger Lars, kun står for Gittes regning!!). Så jeg følte mig som en rigtig søndagsbilist, som sneg sig gennem svingene, med crazy kiwier bag mig, som tager en fartgrænse på 100 km/t som en absolut minimumsgrænse. Vi kom dog frem kl. 20.30 (efter at have skiftet pilot de sidste 20 minutter) og fandt en campingplads i byen Coromandel Town, som er en gammel guldmine by. Efter at have sat telt op i mørke, måtte vi ind til byen og have en øl oven på den hårde tur. Rasmus sov i bilen, men Trine var stadig frisk og klar til en sodavand på terrassen af pubben.

Vi havde en lille nedtur i Coromandel, da vejret blev dårligere, det var koooldt om natten, og vores hjemmeside virkede ikke - ja, folk på orlov kan virkelig have store problemer!!

Men på 2. dagen i Coromandel tog vi et lille minetog op i bjergene, og det var en flot tur og et super hit hos børnene, som nogle gange sad foran i toget. Om aftenen var vi på pub i byen, hvor det lokale band spillede, og så blev ét til af vores familiemedlemmer i rigtig godt humør!

Trine har lavet lektier i bilen.

Vores forblæste telt på campingpladsen - læg mærke til, at der ikke er andre i telt på denne plads!

­ Flot udsigt fra toget.

En sød familie på togtur.

Igennem "native bush" - nærmest regnskov.

Trine nyder turen i toget.

Rasmus er imponeret!

Stolte over at sidde forest.

Her er så toget.

En tunnel, som er lavet af de sten, som pottemageren, som ejer stedet, selv har lavet.

Toget kører over en bro.

I udstillingstoget.

Trine inspiserer håndlavede mursten.

På en lille vandretur, som endte på vildspor!

Coromandel er en gammel guldmine by og ser meget western-agtig ud.

Baren og en regnsky på vej.

Trine på bar med sin blanding af Sprite og appelsinjuice.